خوب ، اون اصلاحات منظور نیست ، منظور اصلاح عیب های قالب هست که قبلا به چشم خودم اومده بود ، ولی فکر نمی کردم واقعا مهم باشه ، اما بعد از تلنگر دوست خوبم گمشده:) ، کمر همت به اصلاح عیوب قالب بستیم.

اولین مساله مهم ، قلم مورد استفاده هست ، قلم قبلی که از پیشفرض خود قالب بود ، یعنی قلم BYekan ، برای وب بهینه نشده بود ، یعنی توی مرورگر کروم به یه شکل نمایش داده می شد و توی فایرفاکس به شکل دیگری. پس اولین قدم باید اصلاح قلم باشه ، خوب به نظر ساده می آید ولی واقعا اینطور نیست ، پیدا کردن قلمی که برای وب بهینه شده باشه و این چنین نقص های فاحشی نداشته باشه واقعا سخت هست. در ضمن یه سری پارامتر هم مد نظرم بود ، این که قلم نباید به نحوی باشه که چشم خواننده رو خسته کنه ، یعنی در عین زیبایی باید ساده و روان نیز بوده باشه ، طی اولین جستجوها به قلم BBCNassim رسیدم که به گفته خود BBC (خذله‌الله!)  برای سایت فارسی از چندسال پیش به فکر قلمی بودند که طبق نقل قول خودشان:  تیز و نافذ، دقیق، لطیف و ماهرانه باشد ؛ از نظر دیداری تجملی و زرق و برق‌دار و «تو چشم» نباشد و در نتیجه شفاف و رسا باشد و بدون اینکه توجه را به خودش جلب بکند، پیام را منتقل کند.

و کلی هم هزینه طراحی آن را داده بودن ، خوب این خیلی گزینه خوبی بود ، ولی انسانیت چه می شود ، کپی رایت کجا می رود ؟ ، برای همین قید این قلم را زدیم و به جستجوی این بار هدف مند خود ادامه دادیم که قلم متن باز پیدا کنیم ، و قلم ساحل (همین قلم کنونی که دارید مشاهده می کنید.)رو پیدا کردم و تشکر میکنم از آقای صابر راستی کردار که زحماتشون رو به صورت رایگان منتشر می کنند.

بعد از پیدا شدن قلم ، یک سری تغییرات در قسمت کامنت ها مد نظرم بود که انجام دادم و نمونش رو در تصویر بالا مشاهده می کنید. البته رنگ بندی بلاگ رو نیز به نحوی تغییر دادم که نوشته ها مشخص تر باشند.


 + اگر در نمایش بلاگ مشکلی مشاهده میکنید ، یا به هم ریختگیی می بیند ، لطف کنید آن را اطلاع دهید که مشکل رو برطرف کنم ؛