چند وقت هست که اخبار رو دنبال نمی کنم ، هر روز اینقدر اخبار بد و ناامید کننده وجود داره که آدم هرچی سعی کنه از جریان اخبار دور باشه ، آسودگی روانی بیشتری خواهد داشت. ولی برخی از خبرها اینقدر تکان دهنده و شوکه کننده هستند که خواه ناخواه در جریانش قرار می گیری.

خبر آنقدر تکان دهنده هست که هر شنونده ای بعد از شندیدنش سخت متاثر و اندوهگین می‌شود. ماجرای قتل دختر هفت ساله سرزمینم. حتما ماجرا را شنیده اید ، بشدت دردناک و تکان دهنده است ، واقعا دهشتناک است.

رسانه های زیادی با جزئیات و تحلیل های مختلف ماجرای قتل را توضیح داده اند ، برای جزئیات می توانید به آنها مراجعه کنید ، چند مساله است که در ذهنم بالا و پایین می کنم ولی به جواب درستی نمی رسم .

اول این که چطور عده ای می توانند از هر شرایطی سوء استفاده کنند و برای مقاصد سیاسی خود توبره بدوزند، انسان های احمقی که نداشتن حجاب رو بهانه ای برای تجاوز می دانند ، آیا مرد چندن موجود ضعیفی است ؟ یا این که زن را چه فرض کرده اید ؟ آیا یکی از وسایل خانه ؟ 

اگر ذهن شما آنقدر مریض است که قادر به کنترل شما و رفتارتان نیست ، لازم است قبل از هر چیزی به پزشک مراجعه کنید نه این که جهان را باب میل خود تغییر دهید.

دوم عده هستند که لغو سند 2030 را عامل این دست جنایات می دانند، به این عده باید گفت به شعور مخاطب احترام بگذارند و هر چیزی را دست مایه بازی های سیاسی نکند.

این اظهار نظرات را که می شنوم به این نتیجه میرسم که عمده مخالفان و موافقان سند 2030 حتی آن را نده اند چه برسد به خواندن آن.

آموزش جنسی ؛ با آموزش مهارت های حفظ حریم بدن به کودکان دو مقوله کاملا متفاوت است ، اگر نمی دانید لازم است اضافه کنم آموزش جنسی شامل چگونگی تولید مثل،نحوه مواجهه با بلوغ و بهداشت جنسی می‌باشد. اما آموزش مهارتهای مقاومتی کودکان در برابر آزار جنسی مسئله دیگری است.

سوم این که هیچ عملی کثیف تر از تجاوز نیست ، یکی از گونه های تجاوز جنسی است ، چرا تجاوز هر روزه به زنان و کودکان این مرز و بوم اینقدر رسانه ای نمی شود ، چرا اخبار تجاوز به حق زن و آزادی هیج کجا خریداری ندارد ؟ تجاوز یعنی شرعی و قانونی دانستن ازدواج دختر 9 یا 13 ساله .

در میان نزاع سیاسی مذهبیتان کیهان ،روحانیون توئیتری همیشه در صحنه، تتلو و اصولگرایان از یک سو و مسیح علینژاد،من و تو، آمدنیوز، بابک داد، توانا و دوستان اصلاح طلب از سوی دیگر،اگر وقت شد به سوالات زیر فکر کنید:

  • چرا آموزش مقاومت دربرابر آزارجنسی به کودکان هنوز سخت است؟
  • چرا واکنش مردم از نوع خشن و بی پروا است؟
  • آیا میزان صدور حکم اعدام و اجرا در ملاعام در میزان جرم و خشونت موثر است؟
  • سند 2030خوب یا بد؛چرا سند آموزش بومی-تطبیقی ارائه و اجرا نمی‌شود؟
  • کودکانی که بارها مورد آزار قرار گرفته اند،چرا دم نزده اند؟
  • چرا مجرم سابقه دار بدون درمان و کنترل،آزادانه در اجتماع می‌گردد؟
  • چرا والدین عموما عضو کانالهای جنسی از نوع مستهجن،کانالهای زورگیری و زورآزمایی،قرطی بازی و جوک هستند؟چرا والدین حاضر به خواندن مطلبی کوتاه در خصوص نحوه پرورش کودکان نیستند؟
  • چرا عقب ماندگان ذهنی و هیولا ها در این مملکت راست راست راه می روند و در صفحاتشان که فالوور میلیونی دارد و اغلب مخاطبانش نوجوانان هستند چیزهایی را منتشر می کنند که مو بر تن آدمی راست می کند؟

پ.ن : برگرفته از کنم آقای وحیدی.